Nieuwe website Woontij gelanceerd

Publicatiedatum: 30-10-2018

Duidelijker, overzichtelijker en gebruiksvriendelijker. Vanaf maart is Woontij-medewerker Nick Ran samen met onze leverancier Zig Websoftware hard aan het werk geweest om het gebruiksgemak en de mogelijkheden van onze website verder te verbeteren.. Op dinsdag 16 oktober lanceerden wij een nieuwe website, speciaal voor onze woningzoekenden.

Belangrijke wijziging

Zoekt u een woning van Woontij? Dan kunt u voortaan terecht op www.wonenindekop.nl
Het is belangrijk dat onze woningzoekenden op deze nieuwe site hun gegevens controleren en het zoekprofiel aanvullen zodat zij optimaal geïnformeerd worden over vrijgekomen passend aanbod. 

Omdat het inkomen bij de verhuur van woningen zeer belangrijk is: het Rijk stelt namelijk eisen voor passende verhuur, is het verplicht om voordat er gereageerd kan worden op het aanbod eerst een bewijs van het inkomen te uploaden. Dit is nieuw. Zonder deze gegevens kan er niet gereageerd worden op de vrijkomende woningen. Dit is een behoorlijke wijziging, maar voorkomt dat dit allemaal nog moet worden georganiseerd als men aan de beurt is.

In- én uitschrijven kan nu nog gemakkelijker via onze website. Ook is er nu meer informatie beschikbaar over het vrijgekomen aanbod. Een andere belangrijke wijziging is dat de woningen automatisch worden aangeboden. Wordt de woning geweigerd dan gaat er direct een aanbiedingsmail uit naar de volgende kandidaat van de lijst. Zo weten onze woningzoekenden nog eerder of zij aan de beurt zijn. En neemt het aantal handmatige handelingen bij Woontij af. 

Verder is er geen sprake meer van hele lappen tekst. De ervaring leert dat mensen dat allemaal niet tot zich kunnen of willen nemen. Nu werken we met een korte introductie van het onderwerp en is er een uitgebreide kennisbank waar nagenoeg op alle vragen direct de antwoorden beschikbaar zijn. Het systeem zelf en alle Woontij-medewerkers zijn er scherp op dat eventuele ontbrekende antwoorden op de vragen direct worden aangevuld. 

Verbeterde vorm van het doen van reparatieverzoeken digitaal

Een reparatieverzoek melden én inplannen op het moment dat u het beste past. Dit vernieuwde onderdeel is vele malen gebruiksvriendelijker dan de vorige versie. Er wordt gewerkt met icoontjes en de praktijk wijst uit dat deze mogelijkheid daardoor gemakkelijker en vaker gebruikt wordt. 

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden